تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/11/27 - 01:15
کد خبر: 461610

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد؟/جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در رشته روانشناسی

چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد؟/جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در رشته روانشناسی

در بسته خبری امروز به بررسی افتتاح آزمایشگاه حکمرانی دانشگاه تهران در اسفندماه و جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در رشته روانشناسی و چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد؟ و همچنین به موضوعاتی از این دست میپردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی  افتتاح آزمایشگاه حکمرانی دانشگاه تهران در اسفندماه و جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در رشته روانشناسی و چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد؟ و همچنین به موضوعاتی از این دست میپردازیم.

بخش بزرگی از پایان‌نامه‌ها علم نافع نیست

به نقل از دانشگاه تهران، اولین نشست شورای عالی «نشان عالی دانش» با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر سید علیرضا مرندی، دکتر محمدرضا عارف، دکتر رضا فرجی دانا، دکتر غلامعلی افروز، دکتر موسوی موحدی و دیگر اعضای این شورا از دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به ریاست دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در اولین نشست شورای عالی «نشان عالی دانش» دانشگاه تهران که در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، بر ضرورت توجه بیشتر به تکریم عالمان و دانشمندان در جامعه تاکید کرد و گفت: لازم است سازوکارهای علمی و اجرایی به منظور شناسایی و معرفی عالمان و دانشمندان تأثیرگذار شکل بگیرد تا ضمن معرفی این شخصیت‌ها به جامعه علمی و عامه مردم، به توسعه گفتمان علمی در کشور، گسترش روحیه علم‌گرایی و ترویج علم در کشور نیز کمک شود. (جزئیات بیشتر)

آزمایشگاه حکمرانی دانشگاه تهران در اسفندماه افتتاح می‌شود

دومین مدرسه دانشکده حکمرانی و آیین افتتاح آزمایشگاه حکمرانی دانشگاه تهران روز پنج‌شنبه ۴ اسفند ماه برگزار می شود.

در رویداد دومین مدرسه دانشکده حکمرانی، دکتر علی‌اصغر پورعزت با موضوع «آزمایشگاه حکمرانی؛ پیش‌نیاز عقلانیت در حکمرانی»، دکتر مجید غلامی با عنوان «روش‌شناسی و گام‌های عملیاتی در آزمایشگاه حکمرانی دانشگاه تهران»، دکتر داوود توفیقی عضو هیأت علمی دانشگاه نیومکزیکو آمریکا با موضوع «طراحی و تحلیل آزمایش‌ها و روش‌های آماری منجر به تصمیم در حکمرانی» و دکتر هادی ویسی رئیس آزمایشگاه پردازش داده دانشگاه تهران با موضوع «کاربرد داده‌کاوی و پردازش داده در آزمایشگاه حکمرانی» سخنرانی می‌کنند.(جزئیات بیشتر)

جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در رشته روانشناسی

 رتبه‌بندی موضوعی " تایمز هایر اجوکیشن"(times higher education) برای رشته روانشناسی، علاوه بر استفاده از همان شاخص‌های عملکردی دقیق که برای باقی رشته‌ها استفاده می‌شود، از معیاری دیگر متناسب با این رشته نیز استفاده می‌کند.

این دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف روانشناسی از جمله روانشناسی آموزشی، ورزشی ، تجاری، حیوانات و بالینی پیشرو هستند.

رتبه‌بندی امسال برای رشته روانشناسی شامل ۶۰۰ دانشگاه است که در مقایسه با ۵۶۸ دانشگاه در سال گذشته، افزایش یافته است.(جزئیات بیشتر)

چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد؟

 در ۱۷ خردادماه ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح اصلاح سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها را تصویب کرد. طرح اصلاح سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها پس از چند سال کش و قوس درباره کنکور با سه تغییر مهم روبرو شد.

سهم سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان افزایش یافت که بر اساس مصوبه این سهم از سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان، در سال ۱۴۰۴ نتایج تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

اعلام جزئیات آزمون پایانی دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی

 آزمون پایانی دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی صرفاً برای داوطلبانی برگزار می شود که همه بخش های آموزشی خود را تمام کرده اند.

براساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی آزمون به دو صورت کتبی و عملی برگزار می شود و نمره منفی ندارد.

تعداد سوالات آزمون کتبی ۱۲۰ سوال است. آزمون کتبی روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح در مرکز سنجش آموزش پزشکی و آزمون عملی روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۸ صبح در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه علمی کاربردی

فردا پنج شنبه ۲۷ بهمن ماه آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب واحد پذیرفته‌شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

باتوجه به اتمام مهلت ثبت نام با تاخیر پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نظام آموزش مهارتی بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی و نظر به درخواست‌های واحدهای استانی، موسسات، مراکز آموزش علمی کاربردی و پذیرفته‌شدگان، این دانشگاه آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب واحد برای آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، را تا ساعت ۲۴ فردا پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه تمدید کرد.(جزئیات بیشتر)

بهترین حلقه وصل دانشگاه و صنعت انجمن های علمی است

مهدی بادپا در افتتاحیه نخستین رویداد ملی پویش(نشست دبیران کل و کارشناسان انجمن های علمی و دانشجویی سراسر کشور) که عصر سه شنبه در سالن رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد بیان کرد: بهترین افرادی که می توانند به انجمن های علمی کمک کنند، در این نشست جمع شدند از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تا اساتید مطرح کشور.

وی به هدف و نتایج برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: نقطه قوت این برنامه ارائه آن به صورت کارگاهی است و خروجی این نشست می تواند ارائه ایده های نو و کاربردی به وزارت علوم باشد.(جزئیات بیشتر)

مدارس ۴ شهرستان تهران در نوبت عصر غیرحضوری شد

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اطلاعیه‌ای که روی کانال اطلاع رسانی‌اش در شبکه شاد قرار داد، اعلام کرد که با تداوم بارش برف و لغزندگی معابر، کلیه مقاطع تحصیلی فیروزکوه، دماوند، رودهن  و پردیس در نوبت عصر امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ غیرحضوری هستند.(جزئیات بیشتر)

برخورد آموزش و پرورش با معلم خاطی

ضرب و شتم یک دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان شهید مطهری دهدشت توسط معلم ریاضی در فضای مجازی خبرساز شد که جهت شفاف‌سازی موضوع مصاحبه‌ای با مدیر آموزش وپرورش در این راستا داشتیم.(جزئیات بیشتر)

توضیحات نوری در رابطه با مسمومیت دانش آموزان در قم

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچگونه آلودگی میکروبی گزارش نشده یا هیچ عارضه‌ ماندگاری در دانش‌آموزانی که مسموم شدند یا احساس مسمومیت کردند وجود نداشته است.

یوسف نوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مسمومیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: در این زمینه که آغاز آن از تاریخ ۹ آذر بود، همه حوزه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت برای اطمینان از آن درگیر شدند و تاکنون مطابق گزارشی که از وزیر بهداشت گرفتم، هیچگونه آلودگی میکروبی گزارش نشده یا هیچ عارضه‌ ماندگاری در دانش‌آموزانی که مسموم شدند یا احساس مسمومیت کردند وجود نداشته است.(جزئیات بیشتر)

پیش ثبت نام بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی آغاز شد

دکتر علی اکبر محمدی با اعلام این خبر افزود: بیمه درمانی تکمیلی یکی از شرکت های بیمه بدون در نظر گرفتن بیمه پایه در قالب تسهیلات از تاریخ اول بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۱۲ ماه شمسی برای دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی علوم پزشکی کشور در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه این بیمه، بسته کاملی است که خدمات ناباروری و دندانپزشکی را نیز شامل می شود، افزود: این بیمه با سرانه ماهانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال (۱۴۰ هزار تومان) و با سهم بیمه گذار (فرانشیز) ۳۰ درصد در قالب وام پرداخت می شود و بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام متقاضیان آزمون اختصاصی ۳ واحد دانشگاه آزاد

ثبت‌نام از متقاضیان آزمون اختصاصی واحدهای ارس، کیش و امارات در مرحله تکمیل ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی از امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه آغاز و تا روز سه شنبه ۲ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.(جزئیات بیشتر)

عبور از تهدیدهای فضای سایبری به قوت «ایجاد امنیت»

در راستای توانمندسازی مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات ستاد وزارتخانه و سازمان‌های تابعه در مواجه با تهدیدات و مخاطرات سایبری، دوره آموزشی «امنیت سایبری کاربران و سازمان» با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از کارشناسان فناوری اطلاعات ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری به صورت حضوری و مجازی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

برگزاری سی‌نهمین نشست میاندوره دفتر تحکیم وحدت درمشهد مقدس

 سی‌نهمین نشست میاندوره دفتر تحکیم وحدت از 25 بهمن در مشهد مقدس آغاز شده و تا 30 بهمن ادامه دارد.

بخشی‌پور دبیر اتحادیه در افتتاحیه نشست میان‌دوره گفت: امروزه در جریان دانشجویی با ۳ نوع موضع مواجه هستیم. یک موضع افرادی که واقع گرا هستند. این افراد تسلیم وضع موجود می‌شوند؛ برای اصلاح و حل مسائل کشور ناامید هستند. دسته دوم افرادی که آرمان گرای مطلق هستند. افرادی مسائل روز کشور را در نظر نمی‌گیرند و توجه صرف به آرمان های انقلاب دارند.(جزئیات بیشتر)

ورود دولت به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان

علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استان قم، عازم این استان شده است اما مطابق گزارش های اولیه پزشکی، اثر مسمومیت بلند مدت نیست.(جزئیات بیشت

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top